29/MAI/2009

La UPF organitza una jornada sobre les pràctiques dels estudiants en el marc del nou Espai Europeu d'Ensenyament Superior

Hi van participar representants dels diferents col·lectius implicats en les pràctiques, com són professors, càrrecs acadèmics, estudiants i tutors dins de l'empresa, a més d'experts en formació i selecció.

Mariona Xicoy, Emma Rodero, Paola Rovira i Carles Martín

Per tal de debatre i reflexionar al voltant d'aquests aspectes, el Centre per la Qualitat i Innovació Docent (CQUID) i l'Oficina d'Inserció Laboral (OIL) de la UPF van organitzar la I Jornada Universitat i Empresa, sota el lema "Els estudiants en pràctiques en el marc de l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior", que va tenir lloc el 28 de maig, de 10.00 a 14.00 hores, a l'auditori de l'edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella.

A la Jornada, que es va obrir amb una benvinguda a càrrec de Josep Joan Moreso, rector de la UPF, es va generar un debat a diferents bandes, a partir d'una conferència i dues taules rodones. Hi van professors i càrrecs acadèmics de la UPF que coneixen bé el funcionament de les pràctiques i el nou Espai Europeu, estudiants de la Universitat que explicaran la seva experiència de pràctiques, així com tutors dins de l'empresa que han fet el seu seguiment i experts en formació i selecció.

Informar dels canvis que hi ha a la universitat amb l'arribada de l'EEES, i com aquests canvis podran servir per millorar les pràctiques; remarcar els beneficis que aporten les pràctiques tant pels estudiants com per a les empreses i la universitat, i plantejar les expectatives que aquests tres agents tenen sobre les pràctiques, tot intercanviant idees per tal de millorar-les, van ser els principals objectius de la trobada.