3/MAI/2010

Presentació dels projectes de recerca Amy Mahan

Entre el 27 i el 30 d'abril, la sala de graus Albert Calsamiglia del campus de la Ciutadella de la UPF va acollir la presentació dels projectes de recerca Amy Mahan. El Programa de Beques d'Investigació Amy Mahan per al foment de l'estudi de l'impacte de l'Accés Públic a les TIC, està patrocinat pel Centre Internacional d'Investigacions per al Desenvolupament (IDRC) i administrat per la Universitat Pompeu Fabra.

Article de premsa publicat a e-notícies (03/05/2010)

El Programa de Beques d'Investigació Amy Mahan per al foment de l'estudi de l'impacte de l'Accés Públic a les TIC, està patrocinat pel Centre Internacional d'Investigacions per al Desenvolupament (IDRC) i administrat per la Universitat Pompeu Fabra. El passat mes de març, un cop tancat el període de presentació de treballs, es van escollir les dotze millors propostes.

Entre el 27 i el 30 d'abril, la sala de graus Albert Calsamiglia del campus de la Ciutadella de la UPF ha acollit una reunió de treball que ha aplegat experts investigadors d'aquest àmbit del coneixement i els investigadors becats pel Programa.

Els investigadors van estar convidats a exposar els seus projectes per tal de tenir una ocasió privilegiada de debatre, davant dels seus directors i altres experts participants, els seus respectius projectes per tal d'obtenir assessorament metodològic per dur-los a terme.

Cadascun dels projectes rebrà un suport econòmic de 22.000 euros per a la seva realització en els propers divuit mesos. Cadascun dels respectius investigadors principals estudiaran, des de diferents punt de vista, l'impacte de les noves tecnologies en els seus països i entorns culturals.

Les persones becades que han participat en el simposi han estat: Nikos Dacanay (Tailàndia), Jorge Bossio (Perú), Wei Shang (Xina), Nor Aziah Alias (Malàisia), Sebastián Benítez (Argentina), Alejandra Phillippi (Xile), Haroon Sseguya (Uganda), Balwant Singh Mehta (Índia), Simon Yalams (Jamaica), Sylvie Siyam (Camerun), Ghaleb Rabab'ah (Jordània) i Jean Damascene (Ruanda).

Com a experts, hi col·laboren acadèmics de la Universitat de San Andrés, Buenos Aires (Argentina), de la Universitat de Filipines a Manila i del Centre LINK de la Universitat de Witwatersrand a Sud-àfrica, coordinats pels professors Francisco Proenza i David Sancho del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF.